Optimalizujte kampaně podle marže a získejte víc z Google reklamy
Zaměřte se na marže místo na celkové tržby a zvyšte efektivitu kampaní i svoje zisky.
Většina e-shopů v současnosti optimalizuje svoje kampaně v Google Ads podle maximalizace tržeb. Jenže vysoké tržby vám nezaručí vysokou ziskovost, protože marže se většinou u jednotlivých produktů liší.
Google Ads může například v kampani preferovat drahý produkt, ze kterého máte jako inzerent nízký zisk. Naopak, upřednostnění levnějších produktů, na kterých je vyšší marže, by pro vás bylo efektivnější a pro koncového zákazníka atraktivnější.
Marže místo celkových tržeb
Věděli jste, že do Google Ads je možné odesílat informaci o marži zakoupených produktů v reálném čase? Marže se v tomto případě vypočítává jako „prodejní cena produktu bez DPH“ mínus „nákupní cena produktu bez DPH“.
Jak na to? Nastavení měření přes Server Side Google Tag Manager umožňuje úpravu hodnoty objednávky ještě před tím, než dorazí do Google Ads. V praxi to funguje následovně:
- Zákazník odešle objednávku na e-shopu.
- Měřicí kód odešle údaje do Server Side Google Tag Manageru.
- Ten údaje zpracuje a na základě ID produktů v databázi vypočítá konečnou hodnotu zisku pro jednotlivé produkty v objednávce.
- Upravená částka se posílá do Google Ads, Google Analytics 4 nebo jiných inzertních systémů.
Díky automatickému importu marže do Google Ads jsme dosáhli efektivnější optimalizace kampaní a zvýšení návratnosti pro našeho klienta.
Závěr
Jaké jsou výhody nastavení měření přes Server Side Google Tag Manager?
- Vyšší ziskovost kampaní: Správnou implementací se kampaně v Google Ads optimalizují na základě marže (zisku).
- Přesnější měření konverzí: Server Side Google Tag Manager umožňuje efektivně obejít adblokery a měřit data v souladu s GDPR.
- Zvýšená návratnost investic: Implementací měření marže do Google Ads je možné nastavit i měření marže do GA4, čímž se budou lépe vyhodnocovat ziskové a neziskové kampaně.
Optimalizace podle marže v Google Ads přináší e-shopům přesnější měření, větší ziskovost a lepší návratnost investic. Je čas přejít na nový přístup k reklamě, zefektivnit kampaně a zvýšit zisk.