3 minuty čtení

Consent Mode v2: Zabraňte poklesu tržeb vašeho e-shopu

Po dvou letech přichází další zásadní změna v oblasti cookies. Consent Mode v2 obnáší nutnost úprav na webu, jinak začne klesat výkon vašich reklamních kampaní.

cookies2

Tentokrát nejde o povinné nasazení cookie lišty jako před dvěma lety, ale úpravu procesu zpracování dat po výběru některé z možností v cookie liště. Tato změna je akcelerována ze strany společnosti Google, která reaguje na novou legislativu v souvislosti s GDPR. Pro většinu e-shopů představuje Google klíčový zdroj objednávek a k tomu navíc poskytuje důležitý nástroj v podobě Google Analytics. Google nyní zvyšuje tlak na své inzerenty, aby implementovali Consent Mode v2, a to pod pohrůžkou postupného omezování funkcí Google Ads a Analytics, což povede ke zdražování reklamních kampaní.

Na rozdíl od situace před dvěma lety, kdy byly “strašákem” teoretické postihy ze strany úřadů za absenci cookie lišty, je zde hrozba konkrétní a pro marketing e-shopů jasně představitelná. Google již Consent Mode v2 uvedl 7. března 2024 a postupně zvyšuje tlak na inzerenty k jeho implementaci.

Pri klientoch, kde sme nemali implementovaný Consent Mode sme už pocítili poklesy výkonu a zdraženie reklamy v Google Ads.

Michal Birčiak, senior analytik

Consent Mode v2 je doplněk ke stávajícím cookie lištám na webu. Není nicméně jejich součástí a je potřeba ho dodatečně implementovat do vašeho webu. Zjednodušeně řečeno, Consent Mode v2 odesílá systémům Googlu informaci o tom, jakou možnost uživatel vybral v cookie liště, a podle toho upravuje chování svých systémů.

Consent Mode v2 pro e-shopy přináší i výhody

Consent Mode v2 zároveň pro marketing e-shopů přináší výhody. V současnosti, pokud uživatel neudělí souhlas s cookies (a zároveň je cookie lišta správně implementována), nemáte možnost zaznamenat jeho konverze a přiřadit je správným kanálům. Tyto informace jsou přitom naprosto klíčové pro měření návratnosti a lepší optimalizaci kampaní.

Screenshot 2024-04-12 at 11.26.44

Consent Mode v2 v případě neudělení souhlasu umožní spustit modelování, které využije pokročilé algoritmy Googlu, aby tyto výsledky dopočítal v účtech Google Ads a Google Analytics. Tím Consent Mode v2 elegantně řeší novou legislativu a zároveň zachovává nutná data pro optimalizaci reklamních kampaní e-shopů. 

Závěr

Implementací Consent Mode v2 získáte:

  • Zvýšení počtu reportovaných konverzí v Google Ads a Google Analytics
  • Možnosti lepší optimalizace biddovacích strategií zaměřených na počty konverzí a hodnotu konverzí.
  • Zlepšení výkonu kampaní s ohledem na výše popsané body

Správná implementace Consent Mode v2 z naší zkušeností je zpravidla otázkou několika hodin.