2 minuty čtení

Rozšířené konverze: Zachovejte měření konverzí na svém webu

Rozšířené konverze reagují na konec používání cookies třetích stran, který přijde již na konci roku 2024.

cookies

O konci cookies třetích stran se mluví již dlouhé roky, avšak finální termín jejich ukončení je už známý. Od příštího roku se dominantní prohlížeč Google Chrome zařadí mezi prohlížeče Safari, Firefox, ad., které již delší čas nepodporují ukládání cookies třetích stran.

Implementací rozšířených konverzí jsme dokázali v průměru zvýšit konverzní poměr Google Ads účtu o 5 %.

Jan Mrkvička, performance team leader

Cookies třetích stran jsou primárně využívané pro marketing a analytiku, takže tímto budou především zasaženy tyto oblasti. Rozšířené konverze, což je název pro novou funkci v reklamních systémech Googlu a Seznamu, právě na tuto skutečnost reagují.

Screenshot 2024-04-12 at 14.30.29

Rozšířené konverze přidávají do klasického měřícího kódu pro Google Ads a Google Analytics šifrovaná uživatelská data. Primárně se jedná o e-mail, ale i telefon a poštovní adresu. Google (a přidává se i Seznam) na základě těchto údajů dokážou zvýšit přesnost měření Google Ads a Google Analytics 4. Zároveň se díky těmto informacím zvyšuje efektivita remarketingových kampaní (pozn. zpětné kampaně cílené na uživatele, kteří již navštívili váš web).

Závěr

Jaké jsou výhody implementace Rozšířených konverzí?

  • Obnovení ztracených konverzí kvůli změnám cookies.
  • Získání nových konverzí z dodatečných dat první strany (e-mail).
  • Přesnější data modeling a reporting.
  • Kvalitnější bidding (tROAS, tCPA).

Již dnes, tedy necelý rok před úplným koncem cookies třetích stran, Rozšířené konverze přináší výrazné zlepšení měření. Nečekejte tedy na to, až jejich implementaci bude nutností, a využijte je pro zlepšení svého marketingu již dnes. Implementace Rozšířených konverzí je navíc otázkou několika hodin práce.