Jak naučit retailovou firmu prodávat přímo koncovým zákazníkům?
Změna orientace na koncového zákazníka
Pro vinařství Spielberg jsou hlavními obchodními kanály velké řetězce a restaurace. V roce 2019 jsme pro Spielberg navrhli a realizovali strategii, která se zaměřuje na koncové zákazníky. To, co se navenek tváří jen jako nový e-shop, ve skutečnosti znamená postupnou transformaci celé společnosti.
Výzva
Vinařství Spielberg se po dlouhá léta zaměřuje především na obchodní řetězce a síť partnerů. Řeší tak poměrně málo, ale zato objemných objednávek. Naším úkolem bylo změnit přemýšlení společnosti v tom, že vína se neprodávají jen po paletách, ale i jednotlivých lahvích. Kromě mindsetu firmy jsme museli změnit i řadu interních procesů.
Jak jsme postupovali
Řešení
Celému projektu předcházela důkladná analýza interních procesů při expedici objednávek. Následně jsme navrhli strategii orientovanou na koncového zákazníka, která odrážela specifika fungování vinařství Spielberg. Na základě strategie jsme připravili kompletní prototyp webu, který zároveň obsahoval B2B sekci, jež výrazně snížila množství manuální práce v obchodním týmu. Správnost prototypu jsme pečlivě otestovali s reálnými zákazníky a na základě něj připravili grafický design, specifikaci řešení a doporučili vhodné technologické cesty. Společně s klientem jsme se nakonec rozhodli pro vývoj na platformě Prestashop, kterou jsme provázali s ERP systémem, a napříč oběma nástroji řešili automatizace s cílem zkrátit dobu expedice a snížit manuální pracnost.
Výsledek
Díky uvedení e-shopu Spielberg.cz, podpořeného automatizací procesů a změnou přemýšlení obchodních týmů, jsme vinařství Spielberg pomohli vyrazit přímo ke koncovým zákazníkům a zároveň výrazně snížit množství práce související s obsluhou B2B partnerů.
Slova klienta
"Tým integritty nám pomohl uskutečnit první, ale velmi důležitý krok na cestě ke koncovému zákazníkovi."
JUDr. Jaroslav Javornický majitelA co váš příběh?
Pojďme ho vytvořitPřípadové studie
Digitální prodej, zákaznická zóna a CRM komunikace
- Návrh & implementace zákaznické zóny
- Využití CRM pro marketing a automatizaci
Globální e-shop s konfigurátorem samolepek
- Unikátní konfigurátor & automatizace výroby
- Expanze do střední a západní Evropy
Ze sklepa do e-commerce: e-shop pro vinařství Spielberg
- Design & vývoj nového e-shopu
- Vývoj zóny pro velkoobchodní prodej
Pozdrav od Ježíška: 50 000 objednávek za 6 týdnů
- Kompletní vývoj řešení na míru
- Kampaně v ČR, SK a PL